Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”) określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem: https://ganjafarmer.com.pl (dalej: „Sklep”), w tym zasady:
zawierania umów sprzedaży na odległość z konsumentami,
zakładania i prowadzenia konta użytkownika,
składania reklamacji oraz korzystania z prawa odstąpienia od umowy.
Właścicielem serwisu internetowego ganjafarmer.com.pl, w tym jego warstwy technicznej, graficznej oraz treści publikowanych w serwisie (w szczególności opisów produktów, artykułów, materiałów informacyjnych i blogowych), jest:

(dalej: „Właściciel Serwisu”).
Sprzedawcą produktów oferowanych w Sklepie oraz stroną umów sprzedaży zawieranych za pośrednictwem Sklepu z klientami jest:

(dalej: „Sprzedawca”).
Kontakt ze Sprzedawcą możliwy jest:
e-mail: info@ganjafarmer.com.pl
telefon: +48 723 320 553
adres korespondencyjny: jak w ust. 3 powyżej.
Właściciel Serwisu udostępnia infrastrukturę techniczną oraz treści o charakterze informacyjnym i edukacyjnym. Sprzedawca korzysta z serwisu jako platformy sprzedażowej i nie jest twórcą ani redaktorem materiałów o charakterze informacyjno-edukacyjnym dotyczących konopi, z wyjątkiem treści wyraźnie oznaczonych jako pochodzących od Sprzedawcy.
Treści publikowane w serwisie, w szczególności opisy produktów, artykuły, informacje o odmianach oraz potencjalnych właściwościach roślin, mają charakter wyłącznie informacyjny, kolekcjonerski i botaniczny i nie stanowią zachęty, instrukcji lub rekomendacji prowadzenia nielegalnej uprawy konopi.
Sklep prowadzi sprzedaż detaliczną nasion konopi oraz innych produktów oferowanych na stronie, wyłącznie w zakresie zgodnym z obowiązującym prawem. Produkty nie są przeznaczone do uprawy marihuany w sposób sprzeczny z prawem obowiązującym na terytorium Polski lub kraju zamieszkania klienta.
Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie na stronie Sklepu w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie, utrwalanie i drukowanie.
Użytkownik przed złożeniem zamówienia jest zobowiązany zapoznać się z Regulaminem. Zaznaczenie odpowiedniego checkboxa podczas składania zamówienia oznacza akceptację Regulaminu.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn prawnych, organizacyjnych lub technicznych. Zmiany nie naruszają praw nabytych klientów. O zmianach Sprzedawca poinformuje z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem, a nowy regulamin będzie miał zastosowanie do umów zawartych po wejściu zmian w życie.
Postanowienia Regulaminu kierowane są do:
konsumentów w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu cywilnego,
osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, zawierających umowę bez bezpośredniego związku z zawodowym charakterem działalności („przedsiębiorca na prawach konsumenta”).
Wobec innych przedsiębiorców mogą obowiązywać odrębne regulacje (np. regulamin B2B).
Korzystanie ze Sklepu możliwe jest pod warunkiem spełnienia minimalnych wymagań technicznych:
dostęp do Internetu,
aktualna przeglądarka internetowa,
aktywny adres e-mail,
włączona obsługa plików cookies (w zakresie koniecznym do działania Sklepu).
Sprzedawca oferuje w szczególności nasiona konopi oraz inne produkty kolekcjonerskie, pamiątkowe i hobbystyczne.
Produkty oferowane w Sklepie nie są przeznaczone do uprawy marihuany w sposób sprzeczny z przepisami prawa obowiązującymi na terytorium Polski lub kraju zamieszkania klienta.
Składając zamówienie, klient oświadcza, że:
ma ukończone 18 lat,
będzie korzystać z produktów zgodnie z prawem właściwym dla miejsca ich użycia,
jest świadomy, że Sprzedawca nie zachęca do naruszania przepisów prawa, w szczególności przepisów ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niezgodne z prawem wykorzystanie zakupionych produktów przez klienta lub osoby trzecie.
Treści informacyjne zamieszczone na stronie Sklepu (w tym opisy odmian, potencjalne parametry uprawowe w innych krajach, dane botaniczne) są przygotowywane lub udostępniane przez Właściciela Serwisu i mają charakter ogólnoinformacyjny. Nie stanowią one instrukcji uprawy ani doradztwa w zakresie prowadzenia uprawy konopi na terytorium Polski.
W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią materiałów informacyjnych a Regulaminem, pierwszeństwo mają postanowienia Regulaminu, w szczególności określające kolekcjonerski, pamiątkowy i hobbystyczny charakter produktów.
Klient może założyć w Sklepie konto użytkownika („Konto”) lub dokonywać zakupów jako gość.
Rejestracja Konta jest dobrowolna i bezpłatna. Wymaga podania m.in.:
imienia i nazwiska lub nazwy,
adresu e-mail,
hasła,
adresu do dostawy.
Klient zobowiązany jest do podawania danych prawdziwych, aktualnych i kompletnych.
Klient nie powinien udostępniać danych logowania osobom trzecim. W razie uzasadnionego podejrzenia przechwycenia hasła należy je niezwłocznie zmienić.
Klient może w każdym czasie zażądać usunięcia Konta – poprzez kontakt ze Sprzedawcą. Usunięcie Konta nie wpływa na ważność umów sprzedaży zawartych przed jego usunięciem.
Informacje o produktach (ceny, opisy, zdjęcia) stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
Zamówienia można składać:
za pośrednictwem strony Sklepu (koszyk online),
w wyjątkowych przypadkach – drogą e-mail, jeśli Sprzedawca to umożliwi.
W celu złożenia zamówienia klient:
wybiera produkt i jego ilość,
dodaje produkt do koszyka,
wypełnia formularz zamówienia (dane adresowe, forma dostawy, płatności),
akceptuje Regulamin i politykę prywatności,
klika przycisk finalizujący zamówienie (np. „Zamawiam i płacę”).
Po złożeniu zamówienia klient otrzymuje:
automatyczne potwierdzenie wpływu zamówienia na adres e-mail podany przy zamówieniu
Z chwilą wysłania przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży na odległość.
Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści umowy następuje poprzez:
wysłanie potwierdzenia na e-mail klienta,
udostępnienie Regulaminu na stronie Sklepu,
zapisanie danych zamówienia w systemie informatycznym Sprzedawcy.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia w szczególnie uzasadnionych przypadkach, np.:
rażąco błędna cena powstała wskutek oczywistej pomyłki,
uzasadnione podejrzenie, że produkt ma być wykorzystany niezgodnie z prawem,
brak możliwości realizacji zamówienia (np. brak towaru, błąd stanu magazynowego) – o czym klient zostanie niezwłocznie poinformowany, a dokonane płatności zostaną zwrócone.
Wszystkie ceny produktów podane w Sklepie są cenami brutto (z VAT) i wyrażone są w złotych polskich (PLN), chyba że wyraźnie wskazano inaczej.
Ceny nie zawierają kosztów dostawy, które są wskazywane osobno podczas składania zamówienia.
Koszty dostawy zależą od wybranej formy przesyłki i przewoźnika oraz są każdorazowo prezentowane klientowi przed złożeniem zamówienia.
Dostawa realizowana jest za pośrednictwem firm kurierskich lub innych wskazanych na stronie Sklepu.
Standardowy termin realizacji zamówienia (wysyłki) jest podawany przy danym produkcie i liczony w dniach roboczych. W każdym razie Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć towar nie później niż w terminie 30 dni od zawarcia umowy, chyba że strony ustalą inny termin.
Po nadaniu przesyłki klient może otrzymać numer umożliwiający jej śledzenie.
W przypadku opóźnień w dostawie wynikających z okoliczności leżących po stronie przewoźnika, Sprzedawca podejmie działania mające na celu wyjaśnienie sprawy, nie uchybia to jednak ustawowym prawom klienta – w szczególności prawu do odstąpienia od umowy lub złożenia reklamacji.
Ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na klienta z chwilą jego wydania klientowi lub osobie przez niego upoważnionej. Jeżeli klient wybrał własnego przewoźnika (nieoferowanego przez Sklep), ryzyko przechodzi na klienta z chwilą wydania towaru temu przewoźnikowi.
Nieodebranie przesyłki przez klienta
W przypadku, gdy przesyłka zostanie odesłana do Sprzedawcy z powodu jej nieodebrania przez klienta (w szczególności przy przesyłce za pobraniem lub przesyłce opłaconej z góry), a umowa sprzedaży zostanie rozwiązana, Sprzedawca dokonuje zwrotu otrzymanej od klienta kwoty pomniejszonej o poniesione przez Sprzedawcę koszty logistyczne, tj.:
- koszt pierwotnej wysyłki do klienta, oraz
- koszt zwrotu przesyłki do Sprzedawcy – co do zasady równy kosztowi wysyłki do klienta, o ile taki koszt został Sprzedawcy faktycznie naliczony przez przewoźnika.
Łączna kwota potrącenia, o której mowa w ust. 9, nie może przekroczyć rzeczywiście poniesionych przez Sprzedawcę kosztów dostarczenia i zwrotu przesyłki, zgodnie z cennikiem przewoźnika i wybraną przez klienta formą dostawy.
Postanowienia ust. 9–10 nie naruszają uprawnień klienta wynikających z ustawowego prawa odstąpienia od umowy w terminie 14 dni. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy przez klienta zastosowanie mają zasady określone w sekcji „Prawo odstąpienia od umowy”.
W Sklepie dostępne mogą być następujące formy płatności:
przelew bankowy tradycyjny,
płatność online za pośrednictwem operatorów płatności elektronicznych,
płatność za pobraniem (jeżeli jest udostępniona dla danego kraju/dostawy).
Aktualne, dostępne formy płatności są wskazane w procesie składania zamówienia i na podstronach informacyjnych Sklepu.
W przypadku płatności z góry (przelew, płatność online) brak zaksięgowania płatności w terminie 5 dni roboczych od złożenia zamówienia może skutkować anulowaniem zamówienia.
W przypadku płatności za pobraniem klient zobowiązany jest do odebrania i opłacenia przesyłki. Nieuzasadniona odmowa odbioru może zostać potraktowana jako naruszenie Regulaminu.
Klient będący konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia:
objęcia towaru w posiadanie przez klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik,
objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy – w przypadku umowy obejmującej wiele rzeczy dostarczanych osobno.
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed jego upływem.
Klient może skorzystać z:
formularza odstąpienia udostępnionego przez Sprzedawcę,
własnego jednoznacznego oświadczenia (np. e-mail).
Oświadczenie o odstąpieniu można wysłać:
e-mailem na adres: info@ganjafarmer.com.pl,
W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwróci klientowi:
wszystkie otrzymane od klienta płatności, w tym koszty dostawy w wysokości odpowiadającej najtańszej zwykłej oferowanej przez Sklep formie dostawy,
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru z powrotem.
Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył klient, chyba że klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu środków, niewiążący się dla niego z żadnymi kosztami.
Klient ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy na adres siedziby nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli klient nada przesyłkę przed jego upływem.
Bezpośrednie koszty zwrotu towaru (koszt odesłania paczki) ponosi klient, chyba że Sprzedawca wyraźnie zgodził się je pokryć.
Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
W przypadku nasion konopi oznacza to w szczególności:
otwarcie opakowania w sposób uniemożliwiający ponowną sprzedaż jako pełnowartościowego produktu,
uszkodzenie opakowania,
przechowywanie w warunkach mogących obniżyć wartość lub jakość produktu.
Sprzedawca może odpowiednio pomniejszyć kwotę zwrotu.
Prawo odstąpienia nie przysługuje w przypadkach przewidzianych ustawą, w szczególności gdy przedmiotem świadczenia są:
rzeczy nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji klienta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
rzeczy w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub względów higienicznych – jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
treści cyfrowe nie dostarczane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą klienta przed upływem terminu do odstąpienia i po poinformowaniu go o utracie prawa odstąpienia.
Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec klienta za niezgodność towaru z umową na zasadach określonych w ustawie o prawach konsumenta oraz innych przepisach powszechnie obowiązujących.
W przypadku niezgodności towaru z umową klient może żądać:
naprawy towaru,
wymiany towaru na wolny od wad,
a w określonych sytuacjach – także obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.
Reklamację można złożyć:
e-mailowo na adres: info@ganjafarmer.com.pl.
W zgłoszeniu reklamacyjnym zaleca się podanie:
imienia i nazwiska klienta,
danych kontaktowych (e-mail, telefon),
numeru zamówienia,
opisu wady/niespójności,
żądania klienta (naprawa, wymiana, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy).
W razie potrzeby Sprzedawca może poprosić o odesłanie towaru do oceny niezgodności – na koszt Sprzedawcy.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji.
Niezależnie od odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową, produkt może być objęty gwarancją producenta – jeżeli taka została udzielona. Szczegółowe warunki gwarancji znajdują się w karcie gwarancyjnej lub dokumentach dołączonych do produktu.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z:
użytkowania produktów w sposób sprzeczny z ich przeznaczeniem lub prawem,
nieprzestrzegania przez klienta przepisów obowiązujących w jego kraju zamieszkania lub miejscu wykorzystania produktów,
działań lub zaniechań firm kurierskich, jeżeli nastąpiły po wydaniu towaru przewoźnikowi, z zastrzeżeniem obowiązujących przepisów konsumenckich.
Sprzedawca nie odpowiada za zatrzymanie przesyłki przez organy celne lub inne służby w kraju dostawy, jeśli wynika to z lokalnych przepisów obowiązujących w państwie klienta.
Właściciel Serwisu odpowiada za ogólny charakter i treść materiałów informacyjnych publikowanych w serwisie, przy czym treści te mają wyłącznie charakter informacyjny, kolekcjonerski i edukacyjny. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ich interpretację przez użytkowników w sposób prowadzący do naruszenia prawa.
Żadne postanowienie Regulaminu nie wyłącza ani nie ogranicza odpowiedzialności Sprzedawcy wobec konsumenta w zakresie, w jakim byłoby to niedopuszczalne na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
Administratorem danych osobowych klientów jest Sprzedawca.
Dane osobowe klientów są przetwarzane zgodnie z:
Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO),
ustawą o ochronie danych osobowych,
innymi właściwymi przepisami.
Dane osobowe są przetwarzane w szczególności w celu:
realizacji zamówień i umów sprzedaży,
założenia i obsługi Konta,
rozpatrywania reklamacji i zwrotów,
kontaktu z klientem w sprawach związanych ze Sklepem,
– za odrębną zgodą – w celach marketingowych (np. newsletter).
Klient ma prawo do:
dostępu do swoich danych,
ich sprostowania,
usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
przenoszenia danych,
wniesienia sprzeciwu,
cofnięcia zgody na przetwarzanie (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody),
wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych opisane są w Polityce Prywatności dostępnej na stronie Sklepu. Polityka Prywatności stanowi uzupełnienie Regulaminu.
Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności:
pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów,
Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej,
platformy ODR prowadzonej przez Komisję Europejską: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych metod rozwiązywania sporów dostępne są m.in. na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Do umów zawieranych za pośrednictwem Sklepu stosuje się prawo polskie, z zastrzeżeniem, że wybór ten nie pozbawia konsumenta ochrony wynikającej z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa państwa jego zwykłego pobytu.
W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają w szczególności:
Kodeks cywilny,
ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta,
ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
inne właściwe powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
Spory wynikłe na tle umów zawieranych za pośrednictwem Sklepu będą rozstrzygane przez sądy powszechne właściwe zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego – w szczególności sąd właściwy dla miejsca zamieszkania konsumenta.
Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania na stronie Sklepu i ma zastosowanie do umów zawieranych od tego dnia.